------> JEDNODUCHÉ VYTVÁŘENÍ KOMPLEXNÍCH 3D CAD POVRCHŮ V BOBCAD-CAM
Vítejte na našem blogu, kde se věnujeme zajímavému světu 3D modelování! Dnes se vydáme na poutavou cestu k vytváření složitých 3D cadových ploch pomocí několika základních, ale výkonných funkcí. Co bude naším cílem? Konstrukce oběžného kola.
První část: Příprava podkladů
Naším prvním krokem v tomto zajímavém projektu je vytvoření rotační základny, ke které budou lopatky připevněny. Tato základna spolu s rotačním vnějším pláštěm stanoví hranice pro naše lopatky. Rovněž navrhneme plochý průřez základny a vnějšího okraje lopatky z bočního pohledu, který nám poskytne vodítko pro pozdější promítnutí na naše plochy. Jakmile budeme mít tyto základní prvky, promítneme spodní část lopatky na hlavní otočnou plochu a vnější hranu lopatky na náš vnější plášť. Tímto procesem promítání získáme 3D drátěný rám, který připraví podmínky pro vlastní konstrukci lopatky.
Druhá část: Modelování lopatek
Nyní, když máme definované hrany, můžeme začít modelovat lopatky. Otočením těchto hran a vytvořením kopie přidáme navrženým lopatkám šířku, která je pro jejich konstrukční celistvost klíčová. Všimněte si, že základna lopatky je pootočena o něco více než náběžná hrana, což poskytuje dodatečnou tloušťku tam, kde je to nejvíce potřeba. Další krok je jednoduchý, ale klíčový - spojíme tyto hrany čarami, abychom obkreslili tvar lopatky.
Třetí část: Organizace a pokrytí povrchu
Když jsou všechny potřebné hrany na svém místě, je dalším krokem zefektivnění našeho pracovního prostoru a doplnění povrchů. Vytvořím novou vrstvu, která bude skrytá, aby plochy nebyly vidět, jakmile budou vytvořeny. Tento přístup nejenže udržuje pořádek v pracovním prostoru, ale také zjednodušuje proces vytváření povrchů tím, že je odstraní z oblasti výběru, takže lze snadno vybírat sdílené hrany. Je to efektivní způsob, jak spravovat geometrii a udržet si přehled.
Čtvrtá část: Sestavení oběžného kola
V závěrečné fázi vytvoříme kopie jedné lopatky, tyto kopie otočíme a připojíme je k naší rotační základně. Na přiloženém obrázku lopatky si můžete všimnout dalšího detailu - zaoblené (filetované) plochy na náběžné hraně lopatky, která zvyšuje funkčnost a estetiku designu. S umístěnými a otočenými lopatkami je náš model oběžného kola kompletní.
Závěr:
Tento projekt je příkladem toho, jak mohou základní funkce při tvořivé a metodické aplikaci přinést komplexní a funkční 3D modely. Od počáteční rotační základny (náboje) až po detailní lopatky a jejich strategické umístění - každý krok byl klíčový pro převedení našeho oběžného kola z konceptu do reality. Tento proces nejen zdůrazňuje důležitost detailů při 3D modelování, ale také ukazuje, jak uspořádání a metodické kroky vedou k efektivním a úspěšným výsledkům. Ať už jste zkušený modelář, nebo teprve začínáte, tato cesta vytvářením oběžného kola nabízí cenné poznatky o komplexním, ale přínosném světě 3D navrhování.
> Podívejte se, co je nového ve verzi BobCAD-CAM 35
Články CAD-CAM
POKROČILÉ FUNKCE CAD V BOBCAD CAM
RYCHLÝ TIP: JAKÝ VÝZNAM MÁ POUŽÍVÁNÍ CAD CAM PRO PROGRAMOVÁNÍ SOUSTRUHŮ?
POKROČILÉ ŘÍZENÍ RYCHLOSTI POSUVU
NOVÉ FUNKCE KONSTRUKCE CAD CAM
VYSOKORYCHLOSTNÍ OBRÁBĚNÍ PŘI FRÉZOVÁNÍ
ROTAČNÍ PŘEDNASTAVENÍ A PŘETÁČENÍ POHYBŮ
PŘÍKLADY SYNCHRONIZACE PROFILŮ PRO 4OSÉ DRÁTOVÉ ŘEZÁNÍ | WIRE EDM
PŘÍKLADY 2OSÉ A 4OSÉ DRÁTOVÉ ŘEZÁNÍ | WIRE EDM
4 ZPŮSOBY, JAK ULOŽIT NASTAVENÍ CAM
BOBCAD-CAM SOUSTRUŽNICKO FRÉZOVACÍ MODUL - VYTVOŘENÍ NOVÉHO INDEXU
TECH tip: BOBCAM PRO RHINO V2 TURN MILL | SOUSTRUŽENÍ FRÉZOU
TECH tip: FRÉZOVÁNÍ 4OSÉ STANDARD VS. FRÉZOVÁNÍ 4OSÉ PRO
TECH tip: BOBCAM PRO RHINO V2 ODSTRAŇOVÁNÍ OTŘEPŮ
BobCAM pro RHINO VERZE 2 je nyní uvolněn
Tech tip: Obrábění s otevřenou kapsou
Tech tip: Jak aplikovat kompenzaci stroje nebo opotřebení?
Víceosé dokončování BobCAD V34
Tech tip: Příklad 2osého drátového elektroerozivního obrábění -Fazetka
Zanechte komentář
Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinná pole jsou označena *